Warto korzystać z tego wiosennego przysmaku, nie tylko ze względu na jedyny w swoim rodzaju smak szparagów, ale także ze względu na zawarte w nich substancje odżywcze. Szparagi są zdrowe i niskokaloryczne.

Jedząc szparagi poprawiamy pracę układu pokarmowego i oczyszczamy go. Zawarte w szparagach białko – glutation wspomaga pracę wątroby w usuwaniu toksyn.

A jeżeli powyższe argumenty Cię nie przekonały do szparagów bo uważasz, że jesteś zdrowa jak rybka, to na koniec dodam, że jedzenie szparagów pomaga zachować młodość i spowolnić proces starzenia organizmu.

Nie wiesz jak wykorzystać szparagi w kuchni?

Przedstawiam Ci jeden z ulubionych dietetycznych przepisów.

szparagi

Składniki:

Przygotowanie.

Szparagi myjemy, odcinamy zdrewniałe końcówki i wrzucamy na 5 – 7 minut do osolonego wrzątku. Gotujemy jajka na twardo. Odcedzamy i odkładamy do wystygnięcia. Cukinię myjemy, kroimy w dość grube plasterki i solimy, oprószamy ziołami prowansalskimi. Następnie na patelni grillowej z minimalną ilością tłuszczu grillujemy po ok. 2, 3 minuty z każdej strony na dużym ogniu (żeby była chrupiąca). Odkładamy do wystygnięcia. Paprykę myjemy i kroimy w kostkę. Do małego słoiczka wlewamy oliwę, musztardę, syrop i wodę (ok. 2 łyżek). Zakręcamy słoiczek i energicznie potrząsamy.

Do czterech głębokich talerzy nakładamy po garści sałaty, na wierzch układamy cukinię i paprykę, plus kilka szparagów w całości (pięknie wyglądają). Polewamy łyżką sosu.  Na samą górę kładziemy pokrojone w ćwiartki jajko, które delikatnie solimy. Jeśli czujesz, że wszyscy są bardzo głodni, możesz dołożyć garść grzanek (takich, jakie używa się do sałatki Cezar).

Mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu ta zdrowa sałatka.

Smacznego!

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments